לצייר להם את האותיות - 'ארץ האושר', סיפורה של לנא.

לצייר להם את האותיות - 'ארץ האושר' - אנתרופוסופיה וידע האדם.

בפעם הזו אני מארחת את לנא בכחוס נסרללה, ערביה נוצרית שהיא סטודנטית לתואר שני בהוראה רב תחומית ומורה בבית ספר האנתרופוסופי שבישוב שפרעם.

לנא היא יוצרת רב תחומית ציירת, סופרת ומוסיקאית. בקרוב יראה אור הספר שלה 'ארץ האושר', ספר ללימוד האותיות בשפה הערבית ,לפי עקרונות הגישה האנתרופוסופית.

בבית הספר שלנא מלמדת מתרחשת למידה רב-תרבותית, שנותנת טעימה מכל הדתות, וברוח שיטת וולדורף על פי רודולף שטיינר. השיטה הזו רואה את האדם כמכלול, גוף נפש וחשיבה ולכן כל תהליכי ההוראה-למידה מותאמים למכלול .

סיפורה של לנא- סיפור 'ארץ האושר'

כשכתבתי את הסיפור על כל האותיות חשבתי על ילדי כיתה א', רציתי ללמד את הילדים בשפרעם את התרבות הערבית שלנו - הטבע, הגמל, התמר, עץ הזית, הקפה, המדבר, ועוד ועוד...

היצירה המיוחדת הרב תחומית שיצרתי מורכבת משרשרת סיפורים קצרים שבתוכם שילבתי שירה, עם חרוזים ומצלולים, כאשר הצלילים הדומים חוזרים שוב ושוב. הצלילים בשפה חשובים עד מאוד ללמידת השפה, כך דרך ערוץ השמיעה ובהנאה הילדים לומדים את האותיות.

בנוסף אני מציירת עם גירים מחומר טבעי ובטיחותי על לוח רגיל ציורים המבטאים סיפור שבו מוטמעת האות. הציור הוא הנאה לי וילדים, הם מביטים בי איך אני מציירת ולעיתים מעתיקים בעצמם למחברות. הציור על הלוח הוא צבעוני, יש לגיר שכבות וגרגרים שיוצרים מראה אוורירי, שדרכו ניתן להבחין בלוח הכהה כאילו זה 'עולם הדימיון' שבו הכול מותר!

הלמידה בשיטת וולדורף, היא דרך כל החושים שבגוף, ולעיתים אני מחברת גם תנועות ואנחנו רוקדים את השיר ושרים. נוסף לכתיבה ולציור.

בשפה הערבית לכל אות יש את צורתה – השלמה ועוד שלוש צורות חתוכות שנקבעות לפי מיקום האות במילה. אני מלמדת בתחילה את הצורה השלמה, ואז משלימה את הצורות החתוכות, דרך רישום צורה. כל משפחה מקבלת את אותיות ואפשר לתרגל בבית.

אני רוצה שהילד ינשום את האות דרך תנועה והיופי  ויחוש אושר! 

כאשר אני מציירת בגיר על הלוח, אני חשה רווחה בגוף, לכל צבע יש איכות, לכחול השמיים יש איכות של נשימה, אוויר ורוח, אני חושבת על זה כשאני מציירת. לא אכפת לי בכלל שגיר מלכלך, להפך זו חדוות היצירה!!!

הסיפור שלי 'ארץ האושר' יצא לאור בקרוב, בתמיכת מוסדות אנתרופוסופיים בחו"ל. הסיפור הוא מושא המחקר שלי בעבודת התזה שאני עושה עכשיו בתכנית להוראה רב תחומית באורנים.

יש לי זמן אמן משלי, אחת לכמה ימים אני משתתפת בסדנא למורים באנתרופוסופיה, וכן יש לי זמן שבו אני מציירת להנאתי, יצרתי לי חדר משלי עם עציצים, וחומרי יצירה ואני מציירת ושואבת כוחות מכך. מפעם לפעם אני מלחינה מוסיקה בחלילית, ואף אוהבת לנגן לילדים מנגינות עדינות.

בימים אלו אני מציירת את הציורים שיותאמו לספר, לכל אות ואות.

*****

בסשן מיוחד  של יצירה וצילום נפגשנו לנא ואני   בעוד לנא ציירה על לוחות  עץ בגירים צבעוניים אני צילמתי את יצירותיה .


בחזרה לדף הראשי
© כל הזכויות שמורות לשרון שמע עמר